למבוגרים בלבד

"חדרה: עיר פראית ושוקקת טבע בישראל"

חדרה היא עיר הממוקמת במחוז הצפון של ישראל, הממוקמת באמצע הדרך בין שתי הערים הגדולות תל אביב וחיפה. למרות היותה קרובה כל כך לערים הגדולות הללו, חדרה נותרה יעד יחסית מחוץ למסלול המוכר ומציעה למבקרים הזדמנות לחקור עיר טבעית ופראית יותר. עם מיקומה המיוחד על שפת הים התיכון ונופיה השופעים והירוקים, חדרה היא אחת הערים התוססות והמעניינות בישראל.

חדרה היא עיר צעירה יחסית, שחוותה חלק ניכר מצמיחתה בסוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20. באמצע המאה ה-19 שכן בה אחד היישובים היהודיים הראשונים באזור, ובכך מילא תפקיד מכריע באירועים המרכזיים של תקופה זו. מעשה חשוב זה ורבים אחרים סייעו לסלול את הדרך לאוכלוסייה הנוכחית המונה מעט יותר מ-50,000 תושבים הקוראים לחדרה בית.
gpsexy.net

בנוסף לקסם הייחודי שלה, חדרה הפכה למרכז תעשייה מרכזי באזור. היא ידועה בעיקר בשל תפקידה בייצור מוצרי נייר, בתי זיקוק לנפט וייצור חומרים כימיים, בין התפתחויות תעשייתיות רבות אחרות.

הטבע הוא גם מאפיין בולט בחדרה, בזכות שפע הפרחים, עצי האשוח, עצי הזית ושפע חיות הבר. במרחק נסיעה קצר ממרכז העיר נמצא יער שוניט הנודע, פארק גדול המכיל כמה ממיני החי והצומח החשובים ביותר במדינה, כולל כלבים, תנים זהובים, גיריות, ראמים וצבאים.

בתוך העיר עצמה, המבקרים יגלו כמה מהאטרקציות המרשימות ביותר של העיר, כולל מוזיאונים מרתקים רבים, מרכזי תרבות ואמנות, ופעילויות חוצות נפלאות. בתחום התרבות, שמה של חדרה נקשר בעיקר עם השרידים הארכיאולוגיים העתיקים שלה. חורבה אחת כזו היא חדרה דמא, ביצור מלבני מהמאה החמישית או השישית. בקרבת מקום נמצאת חמת חדרה, בית כנסת עתיק ואתר למספר אירועים ציוניים, כולל הכרזות הקונגרס הציוני הראשון בשנת 1897.

חוף זבולון (Zevulun Beach) הסמוך הוא מקום מצוין ליהנות בו מהטבע, במיוחד בחודשי הקיץ. חוף זה מציע מגוון רחב של פעילויות ספורט, לרבות כדורגל, כדור סאפ וכדורעף. יחד עם חופיו החוליים, זבולון נהדרת למפגשי סוף שבוע, כאשר בידור חגיגי, כגון ברביקיו לצד החוף ושיעורי יוגה, מוסיפים תחושה אמיתית של כיף ואווירה.

בתחום הקניות יש בחדרה שני קניונים גדולים ומודרניים ושפע של חנויות קטנות ועצמאיות. עבור אלה המעוניינים לסייר בה, העיר מכילה גם מספר מרכזי בריאות מיוחדים, כמו הספא הטבעי ארץ ישראל, שבו המבקרים יכולים ליהנות ממגוון טיפולי בריאות, בריאות ויופי.

חדרה נגישה היטב על ידי כבישים, מה שהופך בסיס נהדר עבור אלה לחקור את האזור. היא גם מקושרת היטב לערים גדולות אחרות ברחבי המדינה באמצעות שירותי אוטובוסים ורכבות.

בסך הכל, חדרה היא עיר נפלאה ומרגשת לחקור. עם המגזר התעשייתי השוקק שלה, אוסף האתרים ההיסטוריים המרתקים שלה ושפע פעילויות החוץ שלה, חדרה היא מקום אידיאלי לחקור את היופי והתרבות הטבעיים של ישראל בפינה בתולית יחסית של המזרח התיכון. עם האנשים החמים והידידותיים, המסעדות ובתי הקפה הטעימים והנופים הציוריים, חדרה היא יעד ייחודי ביופיו בארץ.