למבוגרים בלבד

תפקוד לקוי של זיקפה – כיצד למצוא אפשרויות טיפול לריפוי ED

תפקוד לקוי של זיקפה, הידוע גם בשם אימפוטנציה, הוא מצב רפואי נפוץ המשפיע על איכות חייהם של כ -18 מיליון גברים בארצות הברית לבדה. בעוד שתפקוד לקוי של זיקפה ניתן מאוד לטיפול, זהו בדרך כלל מצב מורכב הדורש גישה רפואית מקיפה כדי לקבוע טיפול יעיל. בבסיסו, תפקוד לקוי של זיקפה כרוך בחוסר היכולת להשיג או לקיים זקפה בכל עת, או באופן שוטף, למרות זמינותו של גירוי מיני.

הגורמים הפיזיים השכיחים ביותר לבעיות זיקפה כוללים מצבים של מערכת הלב וכלי הדם, סוכרת, תרופות, בעיות פסיכולוגיות, חוסר איזון הורמונלי והפרעות נוירולוגיות. גורמים פיזיים אחרים שיכולים לתרום לבעיות זיקפה כוללים בעיות במחזור הדם, פגיעות בעמוד השדרה, מחלות כליות וכבד, שימוש באלכוהול ובסמים, עישון, יתר לחץ דם וסרטן הערמונית.

הצעד הראשון בטיפול בבעיות זיקפה הוא לזהות את הגורם. זה נעשה לעתים קרובות באמצעות בדיקה גופנית, בדיקות מעבדה, הדמיה אולטרסאונד, שאלונים למטופל ובדיקות פסיכולוגיות. בהתאם לסוג וחומרת המצב, אנשי מקצוע רפואיים עשויים להיות מסוגלים לקבוע את הסיבה הבסיסית. לאחר קביעת הגורם למצב, חשוב לקיים דיון עם המטופל על אפשרויות הטיפול הזמינות.

מספר סוגים של אפשרויות טיפול זמינים עבור גברים הסובלים מתפקוד לקוי של זיקפה, בהתאם לסיבה הבסיסית. מטרת הטיפול היא להחזיר תפקוד זיקפה תקין, הנחוץ לחיי מין מספקים. אסטרטגיות הטיפול מתחלקות בדרך כלל לשתי קטגוריות: טיפול תרופתי וטיפול לא תרופתי.

טיפול תרופתי כרוך בשימוש בתרופות כדי לטפל בסיבה הפיזית הבסיסית של חוסר התפקוד. תרופות אלה ניתן לקחת דרך הפה, מוזרק ישירות לתוך הפין, או אפילו מנוהל transdermally (כגון באמצעות שימוש במדבקה). תרופות המשמשות לטיפול בבעיות זיקפה בדרך כלל נופלות לאחת משלוש הקטגוריות הבאות: מעכבי פוספודיאסטראז (מעכבי PDE5), טיפול בתחליפי טסטוסטרון ונרות הפין.

טיפול לא תרופתי כרוך בשיטות לשיפור איכות הזקפה ללא שימוש בתרופות. שיטות אלה עשויות לכלול שינויים באורח החיים כגון הפחתת צריכת אלכוהול, הפסקת עישון, פעילות גופנית באופן קבוע, אכילה בריאה, הפחתת רמות הלחץ ושינה מספקת. תרגילי רצפת האגן, טיפול בגלי הלם וטכניקות רבייה בסיוע כגון טיפול בהזרקה תוך שופכתית או תוך קברנוסלית ושתלי פין / מכשירי ואקום עשויים להיות שימושיים גם עבור גברים מסוימים עם תפקוד לקוי של זיקפה.

כשמדובר בטיפול בבעיות זיקפה, אין פתרון אחד שמתאים לכולם; כל טיפול מותאם לאדם ולגורם הבסיסי למצב. חשוב לגברים הסובלים מתפקוד לקוי של זיקפה לחקור את כל אפשרויות הטיפול ולדון בהן עם ספקי שירותי הבריאות שלהם. בעוד שאפשרויות חינוך וטיפול חשובות, שינויים באורח החיים כגון פעילות גופנית סדירה, תזונה בריאה והפחתת מתח יכולים לעזור לשפר או למנוע תפקוד לקוי של זיקפה אצל גברים מסוימים.